Publikationen des Arbeitsbereichs
Zeige Ergebnisse 151 - 165 von 231
2014
Sirsch, U. (2014). Aspects of individuation – Views from Austria. Vortrag im Symposium “Individuation in cultural context: Views from Austria, Slovenia, Turkey, and the U.S.A". Beitrag in 14th Biennial Conference of the European Association for Research on Adolescence, Cesme, Türkei.
Hoehl, S., Michel, C., Reid, V. M., Parise, E., & Striano, T. (2014). Eye contact during live social interaction influences infants’ oscillatory brain activity. Social Neuroscience, 9(3), 300-308. https://doi.org/10.1080/17470919.2014.884982
Sirsch, U., Strasser, I., & Fellner, M. (2014). Implizite Vorstellungen von Entwicklung und Entwicklungsaufgaben im jungen Erwachsenenalter. Beitrag in 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
Michel, C., Wronski, C., Pauen, S., Daum, M. M., & Höhl, S. (2014). Machen Augen den Unterschied? (Non)soziale Hinweisreize und ihre Auswirkung auf die Objektverarbeitung bei Säuglingen (The influence of (non)social cues on object processing in infants). 49. Congress of the Germany Psychology Association (DGP), Bochum, Deutschland.
Michel, C., Wronski, C., Pauen, S., Daum, M. M., & Höhl, S. (2014). The influence of a motion cue on infants’ object processing. 2014 Budapest CEU Conference on Cognitive Development, Budapest, Ungarn.
Fuhrmans, F., & Werneck, H. (2014). Vaterschaft im Kontext der Herkunfts- und der eigenen Familie. Beitrag in 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum, Deutschland.
Strasser, I., & Sirsch, U. (2014). Zwischen Aktivierung und Rückzug? Entwicklungsaufgaben im höheren Erwachsenenalter.. Beitrag in 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
2013
Reddy, V., Markova, G., & Wallot, S. (2013). Anticipatory adjustments to being picked up in infancy. PLoS ONE, 8(6). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0065289
Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Hoehl, S. (2013). Head and eye movements affect object processing in 4-month-old infants more than an artificial orientation cue. British Journal of Developmental Psychology, 31(2), 212-230. https://doi.org/10.1111/bjdp.12001
Peykarjou, S., & Hoehl, S. (2013). Three-Month-Olds' Brain Responses to Upright and Inverted Faces and Cars. Developmental Neuropsychology, 38(4), 272-280. https://doi.org/10.1080/87565641.2013.786719
Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2013). Eye Gaze Versus Head Orientation: The Role of Social Cues for Infants’ Object Processing. 2013 Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Seattle, USA / Vereinigte Staaten.
Hoehl, S., & Striano, T. (2013). Further Evidence for Continuity in Infants' Joint Attention Development: Commentary on de Barbaro, Johnson, and Deak. Human Development, 56(4), 249-253. https://doi.org/10.1159/000351052
Markova, G., & Legerstee, M. (2013). Implicit confusions in metacognition. Infant and Child Development, 22(1), 105-107. https://doi.org/10.1002/icd.1790
Michel, C., Stets, M., Parise, E., Reid, V. M., Striano, T., & Höhl, S. (2013). Oscillatory brain activity in reaction to object-directed and object-averted gazes in infants. Conference of the Federation of European Societies of Neuropsychology and the Society of Neuropsychology 2013, Berlin, Deutschland.
Michel, C., Reid, V. M., Höhl, S., & Striano, T. (2013). Oscillatory brain activity of joint attention in infancy. Budapest CEU Conference on Cognitive Development 2013, Budapest, Ungarn.
Zeige Ergebnisse 151 - 165 von 231