Publications by members of our research unit

Volle Bücherschränke in der Fachbereichsbibliothek


Showing entries 90 - 105 out of 308

Langeloh, M., Buttelmann, D., Grassmann, S., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Wie rational ist die selektive Imitation bei 12 bis 14 Monate alten Säuglingen? Neuronale Korrelate des Head-Touch Paradigmas. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Friess, J., & Sirsch, U. (2015). Auszug aus dem Elternhaus und Persönlichkeitsaspekte in der Phase Emerging Adulthood. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Mühlbauer, P., Glaser, K., Rollett, B., & Werneck, H. (2015). Die psychosoziale Entwicklung von Jungen und Mädchen und das Timing der Pubertät. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Sirsch, U., & Supper, C. (2015). Gleich oder doch anders? Gleich- und gegengeschlechtliche Freundschaften in der Entwicklungsphase Emerging Adulthood.. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt, Germany.


Werneck, H. (Editorial Journalist). (2015). Die Rechte der Väter. Radiokolleg, ORF, Ö1. Radio show, Wien: Österreichischer Rundfunk - ORF. Retrieved from oe1.orf.at/programm/407135


Werneck, H. (Editorial Journalist). (2015). Die Rechte der Väter. Radiokolleg, ORF, Ö1. Radio show, Wien: Österreichischer Rundfunk - ORF. Retrieved from oe1.orf.at/programm/406999


Höhl, S., & Weigelt, S. (2015). Entwicklung in der Kindheit (4-6 Jahre). München: Ernst Reinhardt Verlag.


Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Erlernen von Blickfolgeverhalten durch Belohnung bei Säuglingen - eine blickkontingente Eye Tracking Studie (Learning to follow eye gaze - a gaze contingent eye tracking study. Poster session presented at 22. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie 2015, Frankfurt am Main, Germany.


Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Examining the Influence of Low-Level Properties of Social Cues - Schematic Eyes Can Affect Infants’ Object Learning.. Poster session presented at Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development 2015, United States.


Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Preparedness to learn about the world: Evidence from infant research. In T. Breyer (Ed.), Epistemological Dimensions of Evolutionary Psychology (pp. 159-173). Springer. doi.org/10.1007/978-1-4939-1387-9_8


Höhl, S., & Striano, T. (2015). The development and brain mechanisms of joint attention. In S. D. Calkins (Ed.), Handbook of Infant Biopsychosocial Development New York: Guilford Press.


Showing entries 90 - 105 out of 308