Publications by members of our research unit

Volle Bücherschränke in der Fachbereichsbibliothek


Showing entries 105 - 120 out of 226

2016


Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2016). When it Pays off to Take a Look: Four-Month-Old Infants Enhance Gaze Following When Being Rewarded. Poster session presented at XX International Conference on Infant Studies, New Orleans, United States.


2015


Langeloh, M., Buttelmann, D., Grassmann, S., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Wie rational ist die selektive Imitation bei 12 bis 14 Monate alten Säuglingen? Neuronale Korrelate des Head-Touch Paradigmas. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Friess, J., & Sirsch, U. (2015). Auszug aus dem Elternhaus und Persönlichkeitsaspekte in der Phase Emerging Adulthood. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Mühlbauer, P., Glaser, K., Rollett, B., & Werneck, H. (2015). Die psychosoziale Entwicklung von Jungen und Mädchen und das Timing der Pubertät. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Germany.


Sirsch, U., & Supper, C. (2015). Gleich oder doch anders? Gleich- und gegengeschlechtliche Freundschaften in der Entwicklungsphase Emerging Adulthood.. Poster session presented at 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt, Germany.


Markova, G., Hofer, J., & Legerstee, M. (2015). Humour among infant peers. Paper presented at 45th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Toronto, Canada.


Markova, G., & Filippova, E. (2015). Effect of emotion understanding on children’s appreciation of an ironic speaker’s mind. Poster session presented at 45th Annual Meeting of The Jean Piaget Society, Toronto, Canada.


Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Erlernen von Blickfolgeverhalten durch Belohnung bei Säuglingen - eine blickkontingente Eye Tracking Studie (Learning to follow eye gaze - a gaze contingent eye tracking study. Poster session presented at 22. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie 2015, Frankfurt am Main, Germany.


Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2015). Examining the Influence of Low-Level Properties of Social Cues - Schematic Eyes Can Affect Infants’ Object Learning.. Poster session presented at Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development 2015, United States.


Showing entries 105 - 120 out of 226