Zeige Ergebnisse 181 - 195 von 329
Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Hoehl, S. (2013). Head and eye movements affect object processing in 4-month-old infants more than an artificial orientation cue. British Journal of Developmental Psychology, 31(2), 212-230. https://doi.org/10.1111/bjdp.12001
Peykarjou, S., & Hoehl, S. (2013). Three-Month-Olds' Brain Responses to Upright and Inverted Faces and Cars. Developmental Neuropsychology, 38(4), 272-280. https://doi.org/10.1080/87565641.2013.786719
Werneck, H. (Hrsg.) (2013). Bachelorstudium Psychologie. Skriptum zur Vorlesungsreihe aus der Studieneingangs- und Orientierungsphase WS 2013/2014.
Höhl, S., & Bindewald, A. (2013). Die Bedeutung der Spiegelneurone für das Lernen. Informationes Theologiae Europae, 17. Jahrgang 2008-2013.
Höhl, S. (2013). Early Sensitivity to Emotion Cues: Precursors of Social Referencing? in J. Metcalfe, & H. S. Terrace (Hrsg.), Agency and Joint Attention (S. 196-205). Artikel 11 Oxford University Press.
Höhl, S. (2013). Emotion Processing in Infancy. in K. H. Lagattuta (Hrsg.), Children and Emotion: New Insights into Developmental Affective Sciences (S. 1-12). Karger Verlag. https://doi.org/10.1159/isbn.978-3-318-02489-0
Höhl, S., & Pauen, S. (2013). Evolutionäre Ansätze zum Wissenserwerb in der frühkindlichen Entwicklung. in T. Breyer, G. Etzelmüller, T. Fuchs, & G. Schwarzkopf (Hrsg.), Interdisziplinäre Anthropologie.: Leib - Geist - Kultur (1. Aufl., S. 139-170). Heidelberger Universitätsverlag Winter.
Wahl, S., Michel, C., Pauen, S., & Höhl, S. (2013). Eye Gaze Versus Head Orientation: The Role of Social Cues for Infants’ Object Processing. 2013 Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (SRCD), Seattle, USA / Vereinigte Staaten.
Hoehl, S., & Striano, T. (2013). Further Evidence for Continuity in Infants' Joint Attention Development: Commentary on de Barbaro, Johnson, and Deak. Human Development, 56(4), 249-253. https://doi.org/10.1159/000351052
Michel, C., Stets, M., Parise, E., Reid, V. M., Striano, T., & Höhl, S. (2013). Oscillatory brain activity in reaction to object-directed and object-averted gazes in infants. Conference of the Federation of European Societies of Neuropsychology and the Society of Neuropsychology 2013, Berlin, Deutschland.
Michel, C., Reid, V. M., Höhl, S., & Striano, T. (2013). Oscillatory brain activity of joint attention in infancy. Budapest CEU Conference on Cognitive Development 2013, Budapest, Ungarn.
Michel, C., Reid, V. M., Striano, T., Parise, E., & Höhl, S. (2013). Oszillatorische Gehirnaktivität bei Säuglingen: Der Einfluss von Joint Attention auf die Objektverarbeitung (Oscillatory brain activity in infants: the influence of joint attention on object processing). 39. Conference Psychology and Brain, Würzburg, Deutschland.
Werneck, H. (2013). Paternal attitudes and behaviour. Results of the project “Family Development in the Course of Life (FIL)”. Longitudinal and Life Course Studies, 4(1), 60-61.
Sirsch, U., Gottlieb, A., Rusch, T., & Formann, A. (2013). Schulleistung in Deutsch und ethnische Zusammensetzung der Schülerpopulation. Webpublikation http://epub.wu.ac.at/3894/
Hoehl, S., & Peykarjou, S. (2012). The early development of face processing - What makes faces special? Neuroscience Bulletin, 28(6), 765-788. https://doi.org/10.1007/s12264-012-1280-0
Zeige Ergebnisse 181 - 195 von 329